Logotype Hamilton Bright

Deze website maakt gebruik van cookies om je een optimale ervaring te bieden.

Hamilton Bright en onze geselecteerde partners maken gebruik van cookies en soortgelijke technologieën (samen “cookies”) die nodig zijn voor het presenteren van deze website, en om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je hiermee instemt, gebruiken we ook cookies voor analytische en marketingdoeleinden.

Zie ons Cookiebeleid voor meer informatie over de cookies die we gebruiken.

Je kunt je toestemming op elk gewenst moment intrekken en beheren door te klikken op "Cookies beheren" onder aan elke websitepagina.

Selecteer welke cookies je accepteert

Op deze site plaatsen we altijd cookies die strikt noodzakelijk zijn, wat betekent dat ze nodig zijn om de site goed te laten functioneren.

Als je hiermee instemt, plaatsen we ook andere soorten cookies. Je kunt je toestemming voor de verschillende soorten cookies geven of intrekken met behulp van de onderstaande knoppen. Je kunt je toestemming op elk gewenst moment wijzigen of intrekken door te klikken op de link "Cookies beheren", die altijd beschikbaar is onderaan de site.

Als je meer wilt weten over wat de verschillende soorten cookies inhouden, hoe je gegevens worden gebruikt wanneer ze worden ingesteld en meer, lees dan ons cookiebeleid.

Deze cookies zijn nodig om de site goed te laten werken en worden altijd ingesteld wanneer je de site bezoekt.

Leveranciers Teamtailor

Deze cookies verzamelen informatie waardoor we beter begrijpen hoe de site wordt gebruikt.

Leveranciers Teamtailor

Deze cookies worden gebruikt om advertenties relevanter voor je te maken. In bepaalde gevallen bieden ze ook extra functies op de site.

Leveranciers Meta, Youtube, Vimeo, Linkedin, Google
Overslaan en naar hoofdcontent

Tips voor het maken van een LinkedIn-profiel

In de huidige arbeidsmarkt is een LinkedIn-profiel veel meer dan alleen een online CV. Het is je persoonlijke merk, je digitale netwerkplek en vaak het eerste wat recruiters en werkgevers van je zien. Een sterk LinkedIn-profiel laat niet alleen zien wat je kunt, maar geeft je ook de mogelijkheid om je ambities, passies en unieke vaardigheden te presenteren aan een breed publiek. Maar hoe maak je nu een LinkedIn-profiel dat opvalt? Laten we dat stap voor stap doornemen.

Wat moet er in een LinkedIn-profiel staan?

Profielfoto

Kopregel

Samenvatting (Over mij)

Werkervaring

Opleidingen

Licenties en certificaten

Vrijwilligerswerk (optioneel)

Vaardigheden

Aanbevelingen (optioneel)

Voorbeeld van een goed LinkedIn-profiel

Veelgestelde vragen over LinkedIn-profielen

  • Ga naar linkedin.com en volg de stappen om een profiel aan te maken. Vul alle basisgegevens in en zorg dat je profiel volledig is voordat je het deelt.

  • Kies een achtergrond die jouw vakgebied, interesses, of professionele doelen reflecteert. Bijvoorbeeld, als je net bent afgestudeerd in marketing, kun je kiezen voor een afbeelding van een creatieve werkruimte, een abstracte designachtergrond, of iets dat innovatie en dynamiek uitstraalt.

  • LinkedIn biedt een handige functie om je profiel via een QR-code te delen, wat ideaal is tijdens netwerkevenementen of sollicitatiegesprekken. Open de LinkedIn-app op je smartphone.

    1. Klik op het zoekveld bovenaan het scherm.

    2. Rechts naast het zoekveld zie je een klein icoontje van een QR-code. Klik hierop.

    3. Je kunt nu je persoonlijke QR-code zien.

    Deel deze code door op de 'Delen' knop te klikken, of laat iemand de code direct vanaf je scherm scannen.

  • Ja, LinkedIn biedt de mogelijkheid om te zien wie jouw profiel heeft bekeken. Deze optie vind je onder het tabblad ‘Wie heeft uw profiel bekeken’.

  • Je kunt je CV uploaden door naar je profiel te gaan en de optie ‘Media toevoegen’ te kiezen onder je samenvatting of werkervaring.

  • Ga naar je privacy-instellingen en schakel de optie ‘Profielweergave modus’ in op anoniem. Hierdoor kunnen anderen niet zien dat jij hun profiel hebt bekeken.

Bekijk onderstaande blogs voor meer tips!